פוליגרף

בדיקה לגילוי האזנות סתר

בדיקה לגילוי האזנות סתר

בדיקות האזנה סתר – חוקי או לא?

בארצנו הקטנטונת מדברים הרבה על האזנות סתר, שהיו חלק חשוב בפרשיות שחיתות שונות ומשונות. אבל – לא כולם יודעים מהן בדיוק האזנות אלה ותוהים אם בכלל מדובר בפעולה חוקית. הצוות המקצועי של מכון פוליגרף שלמה ברוק, המתמחה בביצוע האזנות סתר חוקיות, עושה לכם קצת סדר בדברים ומבהיר את הסוגיה המורכבת הזאת – אחת ולתמיד.

מהן האזנות סתר?

הקשבה או הקלטה של שיחה שמתקיימת בין גורמים שאינם מודעים לכך שמקשיבים להם או שמקליטים אותם. בעבר הגדרה זו התייחסה לשיחות שהתקיימו פנים מול פנים או לשיחות טלפוניות, ובעידן המודרני היא כוללת גם פיקוח על שיחות שמתנהלות באמצעות תקשורת מחשבים (תוכנות שמאפשרות ביצוע שיחות טלפוניות או שיחות וידיאו, כמו גם צ'אטים למיניהם). ההקשבה יכולה להתבצע באמצעות מכשור ייעודי המותקן במכשיר הטלפון או באמצעות מכשירי הקלטה גלויים או סמויים שנמצאים במקום בו מתנהלת השיחה.

מה אומר חוק האזנות סתר

החוק בישראל מתיר לבצע האזנות סתר במקרים הבאים:

למען ביטחון המדינה – פעולת הקשבה לשיחות שמתבצעת על ידי השב"כ או על ידי אגף המודיעין של צה"ל, על מנת להבטיח שאין דליפה של פרטים ביטחוניים סודיים אל גורמים עוינים. ההיתר לביצוע האזנות אלה ניתן על ידי שר הביטחון או על ידי ראש הממשלה, כאשר במקרים שאין די זמן לקבל את אישורם ניתן לבצע את ההאזנה גם באישורו של ראש הרשות הביטחונית הרלוונטית (ראש השב"כ או ראש אגף המודיעין). האזנה זאת יכולה להימשך 48 שעות בלבד.

למען מניעת עבירות פליליות – האזנת סתר שמתבצעת על ידי המשטרה או על ידי רשויות חקירה אחרות כמו הרשות להגבלים עסקיים ועוד. את האישור לביצוע האזנה מסוג זה יש לקבל משופט מחוזי ובמקרים דחופים – מהמפקח הכללי של המשטרה שיכול להתיר האזנה למשך 48 שעות. פעולות אלה מטרתן למנוע פשעים פליליים ובכל זאת הן מותרות רק במקרים בהם ניתן להוכיח כי הפגיעה בפרטיות מתחייבת.
האזנה לשידורי רדיו ולשיחות בינלאומיות – האזנות סתר אלה אינן מחייבות קבלת היתר, שכן הן מיועדות בעיקר למטרת צנזורה צבאית ומניעת פעולות שעלולות להזיק לביטחון המדינה ו/או לביטחון תושביה.


הקלטה עצמאית של שיחות טלפון
– אדם שמקליט שיחת טלפון שלו עם אדם אחר לא עובר על החוק והקלטה זו יכולה בהחלט להיות תקפה בבית משפט.

הקשבה לשיחה בהסכמת אחד הצדדים – חוקר פרטי שמבצע האזנת סתר לשיחה לאחר שקיבל את אישורו של אחד הצדדים בלבד מבצע פעולה שנחשבת חוקית ויכולה לשמש כראיה בבית המשפט.
העונש על ביצוע האזנות סתר שלא על פי החוק הינו מאסר של חמש שנים. עונש זה (חמש שנות מאסר) נכון גם לגבי הצבת מכשירי האזנה שלא כדין ולגבי שימוש בתכני שיחה שהושגו שלא כדין.

האמצעים המשמשים לביצוע האזנות סתר

האזנות סתר מתבצעות באמצעות מגוון מכשירים ייעודיים:בדיקות האזנה

רשמקולים.
ערכות האזנה דרך קירות.
מכשירי הקלטה דיגיטליים.
מיקרופונים אלחוטיים.
מתאמי הקלטה לטלפון.
תוכנות ריגול למחשבים.
משדרים מבוססי טלפון סלולארי.
מגבירי קול מבוססי לייזר ואחרים.
מכשירי האזנה (GSM) המוסווים בחפצים שונים
חברת ש.ברוק בע"מ לשירותכם

חברת ש.ברוק בע"מ מבצעת בדיקות האזנה לאיתור האזנות סתר על קווי טלפון, קווי פקס, מכשירים סלולריים ובמערכות מחשב.
הבדיקות מתבצעות באמצעות ציוד יעודי הטוב מסוגו בעולם.

לפרטים נוספים ולהזמנת שירות חייגו עכשיו 5754728 – 03

לחצו כאן למידע נוסף על מחיר בדיקת פוליגרף

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

איך לעבור בדיקת פוליגרף?

בכתבה הבאה ננסה לענות בצורה המיטבית ביותר כיצד ניתן לעבור את בדיקת הפוליגרף, על הצד הטוב ביותר. ראשית נרחיב מעט על מהי בדיקת פוליגרף, מקורה

קבילות פוליגרף בבית משפט

פוליגרף בבית משפט מכשיר הפוליגרף, שהומצא בשנת 1885 ומאז עבר לא מעט גלגולים ושינויים, משמש חוקרים רבים לצורך זיהוי שקרים וגילוי האמת. המכשיר, בהתבסס על

בדיקת פוליגרף לקטינים

בדיקת פוליגרף היא בדיקה מוכרת עד מאוד, בה ניתן לקבוע (לעיתים חד משמעית) האם הנבדק דובר אמת או שקר. על מנת לאמת את תוצאות הבדיקה,