פוליגרף

איך לעבור בדיקת פוליגרף?

איך לעבור בדיקת פוליגרף?

בכתבה הבאה ננסה לענות בצורה המיטבית ביותר כיצד ניתן לעבור את בדיקת הפוליגרף, על הצד הטוב ביותר.

ראשית נרחיב מעט על מהי בדיקת פוליגרף, מקורה ותוקפה המשפטי בעולם בכלל ובישראל בפרט.

קצת על הפוליגרף

מקורה של המילה פוליגרף הוא מהשפה היוונית ומשמעותה היא רב רישום. בשנות העשרים (במאה ה- 20) החל השימוש במכשיר הפוליגרף בארה"ב ואט אט התפשט השימוש בו ברחבי העולם.

במדינות רבות עדיין נעשה שימוש בפוליגרף ובישראל גם (למרות שאין לה תוקף חוקי ולא ניתן לחייב אדם לעבור בדיקה זו). מטרת מכשיר הפוליגרף היא לבדוק האם נושא הבדיקה (האדם), דובר אמת או שקר.

בעת ביצוע הבדיקה, מחוברות לאדם הנבדק, אלקטרודות שיודעות לזהות שינויים פיזיולוגיים, בין היתר: הזעה, דפיקות לב מואצות, עלייה של לחץ הדם, רעידות וכדומה, כאשר ההנחה היא שאדם שמשקר, יחווה חלק מתופעות אלו ופלט הבדיקה יחווה זאת. את הבדיקה מבצעים בחדר בעל קירות חלקים וללא הסחות דעת.

בדיקת פוליגרף בישראל

בישראל אין תוקף משפטי לבדיקת הפוליגרף אך תוצאות הבדיקה יכולות לשמש כסוג של תמיכה, באם התקיימו שני תנאים לבדיקה:

• שני הצדדים הסכימו לביצוע הבדיקה

• תוצאותיה של הבדיקה הן חד – משמעיות

חשוב לדעת כי מחלקות גיוס, בעלי חברות ועוד, נעזרים בבדיקה על מנת לקבל תמונה בהירה יותר של מהימנות הנבדק.

גם בתי המשפט בישראל עושים שימוש בבדיקה במקרים שונים אך אסור לחייב אדם לעבור בדיקת פוליגרף ואסור לעשות שימוש בסירוב של אותו אדם כעילה לאשמה.

לעבור את הבדיקה בשלום

הטיפ הכי טוב (כנראה) לגבי מבחן אמינות אותו נוכל להעניק לכם על גבי שורות אלו הוא לא לפחד או לחשוש ממכונת האמת או מהאמת ולומר רק אותה.

חשיבות המהימנות היא אקוטית ולא רבים יודעים אך ישנם דורשי בדיקה כמו חברות המעוניינות לשכור את האדם הנבדק, רוצות לדעת גם את "הדברים הפחות טובים" ולא תמיד הם יפגעו בסיכויי הקבלה לעבודה, למשל: אחת השאלות הנפוצות היא "האם איי פעם גנבתם משהו ממקום העבודה?".

במידה ומדובר על עט או בלוק דפים, הרי שזה יחסית מקובל ושכיח, וסביר שלא יפגע בסיכויי ההעסקה מחד, מאידך במידה ואדם ישקר ויאמר שלא גנב מעולם בעוד שהבדיקה תראה כי שיקר בתשובה זו, סיכויי ההעסקה ככל הנראה יפגעו.

האם ניתן לרמות את מכשיר האמת?

כמו כל דבר בחיים, אין דבר כזה מוחלט ולכן יש אנשים אשר טוענים שהם מצאו דרכים לרמות את מכשיר הפוליגרף ולעבור אותו תוך כדי שקרים אך הסיכויים לכך הם קטנים מאוד ומעטים האנשים אשר מצליחים וזה גם רק לאחר שנים רבות של למידה כיצד לעשות זאת.

ולכן, חשוב מאוד לומר את האמת, לדבוק בה וללכת איתה עד הסוף כי האמת שלכם היא אתם. הקפידו להשיב לבוחן על כל השאלות באמת המלאה ולנו רק נותר לאחל לכם בהצלחה בבדיקה!

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

בדיקה לגילוי האזנות סתר

בדיקות האזנה סתר – חוקי או לא? בארצנו הקטנטונת מדברים הרבה על האזנות סתר, שהיו חלק חשוב בפרשיות שחיתות שונות ומשונות. אבל – לא כולם

קבילות פוליגרף בבית משפט

פוליגרף בבית משפט מכשיר הפוליגרף, שהומצא בשנת 1885 ומאז עבר לא מעט גלגולים ושינויים, משמש חוקרים רבים לצורך זיהוי שקרים וגילוי האמת. המכשיר, בהתבסס על

בדיקת פוליגרף לקטינים

בדיקת פוליגרף היא בדיקה מוכרת עד מאוד, בה ניתן לקבוע (לעיתים חד משמעית) האם הנבדק דובר אמת או שקר. על מנת לאמת את תוצאות הבדיקה,